Za wysoka temperatura procka

Autor: Yaro (ptica27_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 04 Apr 2004 - 19:33:53 MET DST

Założyłem na Athlona 3200+ coolera Spire WhisperRock IV i mam mały problem.
MBM pokazuje mi temperatury: case 34C, CPU 80C !!!, North Bridge 41C. 80C to
chyba trochę za wysoko dla CPU. Między prockiem a coolerem jest pasta Arctic
Silver 5, która działała cuda z moim poprzednim prockiem. W biosie mam
włączony Smart Fan (to na Gigabyte Ga-7NNXP), który niby powinien
dostosowywać obroty wentylatora w zależności od temperatury. Czasem słychać,
że zwalnia wiatrak ale dlaczego ta temperatura jest taka wysoka? Mam przez
to, tak myślę, problemy z niektórymi aplikacjami. Komputer mi po prostu
zawisa kiedy próbuję przerobić jakieś DVD na DivX, chociaż o dziwo dopiero
kiedy zaczyna przerabiać dźwięk (BeSweet). Co można z tym zrobić? A może to
MBM pokazuje coś nie tak, bo pamiętam, że miałem kłopoty z instalacją na
początku- wyskakiwał jakiś dziwny error. Teraz jednak wygląda, że działa.