Re: prosba o informacje na temat producentow.

Autor: __3xT (o1o1o1_at_gazeta.pl)
Data: Sun 04 Apr 2004 - 15:44:37 MET DST

W dniu 2004-04-04 12:00, pawel o. postanowil napisac:
> wydanie 3500-4000 zlotych.
> 1. jacy producenci plyt glownych sa teraz `na topie`? na co warto zwrocic
> uwage kupujac plyte glowna? jaka firma produkuje najtansze plyty glowne, a
> jaka ma w swojej ofercie plyty nieco drozsze, ale godne zaufania? czy
> istnieja jacys producenci plyt glownych, ktorych nalezy unikac jak ognia?
> czy sa jakies modele plyt glownych, ktore sa teraz niekwestionowanymi
> krolami w swojej cenie? zaznaczam, ze jeszcze nie zdecydowalem sie na amd
> lub intela...

Choćby Epox 8RDA+ lub Abit NF7-SL

> 4. pamiec- czy jest tu cos, na co nalezy zwrocic uwage? czy lepiej kupic
> pamiec 333, czy tez moze jest to technologia odchodzaca do lamusa i lepiej
> zainwestowac w ddr-400? a moze jest jakas inna pamiec, nie ddr, ktora warto
> sie interesowac? czy istotne jest, kto bedzie producentem pamieci, czy tez
> mozna smialo kupowac pamiec no-name? czy 256 mb pamieci starczy mi do
> komfortowego uzywania windowsow xp, ogladania filmow, sluchania muzyki,
> czasem narysowania czegos w photoshopie, czasem skompresowania jakiegos
> filmu do divixa?

Choćby Kingston DDR400 256 MB ale lepiej 512 MB.

> 5. karta muzyczna- kiedys kupowanie `muzyki` zintegrowanej na plycie bylo
> herezja. jak sprawa wyglada obecnie? czy karty muzyczne zintegrowane na
> plycie nadal sa `badziewne` i nic nie warte?

Jeśli wybierzesz pł. gł. Abit NF7-SL tam masz bardzo dobry system
dźwiękowy Soundstrom.

> 6. cd-rom, nagrywarka. jakie firmy produkuja sprzet tani i dobry?

Ja mam Liteona i nie narzekam, wręcz przeciwnie.

> i to by bylo na tyle odnosnie mojego komputera. teraz w zasadzie nalezaloby
> powtorzyc te same pytania, tylko zmieniajac kryterium cenowe, aby wybrac cos
> dla mojego kolegi... moze tak:

> 1. plyta glowna- czym roznia sie miedzy soba `drozsze` plyty glowne? czy
> warto placic ponad 400 zlotych za plyte glowna? czy sa jakies firmy
> produkujace ta czesc, ktore wyraznie specjalizuja sie w drozszych modelach,
> ale za to wyraznie lepszych? jacy producenci wchodza tu w rachube?

Płyta główna to jeden z najważniejszych elementów (bo do niej wszystko
"podpinamy").

Dobre i polecane przez wiele osób:
Epox 8RDA+, Abit NF7-SL

> 2. karta graficzna- znajomu chce miec peceta `do grania`. czy jest jeszcze
> sens kupowac ge-forca 4 wersje titanium, czy moze lepiej jest juz celowac w
> `sredniego` gf`a fx? czym tak na prawde roznia sie miedzy soba gf`y i karty
> ati radeon? ktore bardziej sie nadaja do grania? ile pamieci na karcie to
> teraz standard? jacy producenci moga byc brani pod uwage, a jacy maja
> wylacznie trefny towar?

Zależy ile ma do wydania. GeForce FX 5700 ~750 zł, GeForce FX 5900XT
~999 zł (zmodować na GeForce FX 5950 ULTRA). Został jeszcze Radek 9700
ale on kosztuje tyle co 5900XT i nie ma sensu na niego wydawać kasy
dlatego, że 5900XT można zmodować na 5950 ultra.

Coś tańszego?
Najlepiej jakbyś zdobył modowalnego Radka 9500 i zmodował na 9700.

> 3. odnosnie dysku twardego- czy dysk s-ata cos pomoze w szybkosci dzialania
> gier?

Absolutnie NIE. Różnice znajdziesz (i to nieznaczną) w specjalistycznych
testach HDD.

> 4. jak jest z pamiecia? czy 512 mb to dobra ilosc do obslugiwania gier? czy
> warto bawic sie w pamiec ddr-400 lub szybsza?

Kingston DDR400 512 MB CL 2.5.

Dziś 512 MB to standard (tym bardziej do gier).

> 5. nagrywarka dvd- czy jacy producenci maja tu dobre wyniki, a jakich nalezy
> unikac?

Podobnie jak w CD-R(W).

--
]- mail: o1o1o1 [at] gazeta [dot] pl