Re: Wylaczac czy nie?

Autor: jul (tu_wpisz_mojego_nicka_at_poczta.fm)
Data: Sat 03 Apr 2004 - 23:53:38 MET DST

Fri, 2 Apr 2004 16:44:29 +0200, na pl.comp.pecet, Bogdan S napisał(a) w
wiadomości <news:c4ju1e$pqj$1_at_inews.gazeta.pl>:

> no niekoniecznie, system oczykiwania zostal opracowany w celu zmniejszenia
> ryzyka uszkodzenia elektroniki podczas "zimnego" startu.

Bardzo mnie zadziwiłeś, zawsze byłem przekonany, że stan czuwania jest po
to, żeby czuwać, a nie, żeby łagodnie włączać. Powinien się chyba nazywać
"system łagodnego włączania" a nie system czuwania? Mam jeszcze trzy głupie
pytań (wybacz, oto one):
1. Czy żeby włączyć bezpiecznie dużą moc naprawdę urządzenie musi pobierać
małą moc przez 24h/dobę? Jeśli robi jakieś analizy sytuacji to nie
wystarczy mu krótka chwila?
2. Czy nie skuteczniej jest stosować zabezpieczenia "zabezpieczające" ZA
włącznikiem dużej mocy a nie PRZED? (rozumiem, że system czuwania łagodnie
włączający dużą moc jest montowany przed włącznikiem dużej mocy, po to,
żeby miec zasilanie non-stop)
3. Czy powinienem zakleić wyłącznik na monitorze, żeby nie kusiło?

 W przypadku lepszych drukarek (albo przynajmniej xerodrukarek) system
oczekiwania potrafi zdaje się podgrzać wałek w przypadku znacznego
obniżenia temperatury i faktycznie zadbać o stan sprzętu ale to akurat nie
jest zabezpieczenie przed nieoczekiwanymi skutkami "zimnego" startu
elektroniki.

--
jul
(adres email jest do poprawki)