Re: Sprawa plomb na obudowie

Autor: Saiko Kila (fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy)
Data: Sat 03 Apr 2004 - 22:56:22 MET DST

Proces "Damian Einherjer" <damsob_at_NOSPAM.gazeta.pl> zwrócił błąd:

> Chciałbym się Was o coś zapytać. Mianowicie czy sklep komputerowy, w którym
> jest kupowany cały komputer (bez monitora i głośników; komputer to składak),
> ma prawo nakleić plomby gwarancyjne na obudowę, tak że jej otwarcie powoduje

Ma prawo to zrobic.

> utratę gwarancji? Tylko gwarancji na co? Na obudowę? Czy też może na cały
> zestaw? Bo mnie się wydaję, że nie mają takiego prawa, bo to powoduje, że
> klient nie chcąc tracić gwarancji, jest zmuszony kupować tylko u nich.

...albo placic im za instalacje. Ale Ty nie masz OBOWIAZKU sie na to
godzic, tzn. mozesz zrezygnowac z umowy kupna-sprzedazy i isc do innego
sklepu, moze ich to przekona, ze takie plombowanie to nieszczesliwy pomysl.
Dziwne to jest w ogole, bo juz kilka lat temu w niektorych sklepach sie
chwalili, ze nie daja plomb bo gwarancja (producenta lub dystrybutora) jest
na poszczegolne elementy. Teraz jest ogolnie lepiej, przykladowo ostatnio
kupilem zestaw, gdzie dali gwarancje na caly zestaw (ze bedzie dzialal OK
jak nic nie bede grzebal, z wyjatkiem dokladania kart), gwarancje na
poszczegolne elementy no i oczywiscie zadnych plomb. Plomby to relikt. Nie
daj sie im !

--
Saiko Kila -- Adres jest w ROT13. Proszę usuń "cutme." -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze