komp sie zawiesza....

Autor: mk (thewickerman_at_CUTgazeta.pl)
Data: Sat 03 Apr 2004 - 19:12:03 MET DST

Witam!

Wiec zaczelo sie od tego ze padl mi zasilacz. Poprostu pewnego dnia komp
sie nie odpalil. Zasilacz wymienilem. I tu zaczely sie problemy.
Zawiechy podczas zwyklej pracy, XP wyswietlal niebieski ekra 'irql not
less or euqal' w losowych momentach. na warcrafcie3 "fatal error memory
could not be read". Przetestowalem ram memtestem i goldmemory - 0
bledow. zrobilem reinstal XP. Wgralem nowy BIOS do plyty. skanowalem
system kilkoma antywirusami. Wgralem starsze sterowniki do grafiki. nic
nie pomoglo, wiec oddalem kompa do serwisu. Przy odbieraniu powiedzieli
mi ze pousuwali bledy w systemie, wgrali jakies bardzo stare sterowniki
i powinno byc ok. niestety nie jest :(. Pkonczyly sie sie losowe
zawiechy systemy, ale warcraft w losowyh momentach sie wiesza...(czasami
po godzinie, czasami po 10 min.) dodam ze emulator n64 dziala dobrze.
Niestety w inne gry nie gram wiec trudno mi powiedziec. Watpie zeby byla
to wina war3, gra jest orginalna i wczesniej smigala mi idealnie (na
systemie instalownym z tej samej plyty, z tymi samymi sterownikami co
teraz). Grafike tez mam ok, wsadzilem w plyte inna karte i bledy byly
takie same jak na mojej. Nowy zasilacz napiecia trzyma dobrze. Procesor
nie przegrzewa sie. Na XP pozyczonym od znajomego dzieje sie to samo.
Podejrzewem ze wtedy kiedy padl zasilacz cos sie moglo uszkodzic z plyta
glowna. Mozna to sprawdzic jakims programem? A moze cos musze przestawic
w biosie? A moze macie jakies inne pomysly?

Wiem ze najlepiej by bylo dac do innego serwisu, ale niestety ze wzgledu
na to ze komp mi jest potrzebny do pracy w chwili obecnej nie mam takiej
mozliwosci.

Moj sprzet: Soltek SL-75KAV, athlon 1200, 640 ram, gf2 mx 400, segate
barracuda 7200 30gb.
dziekuje za wszelka pomoc

pozdrawiam

matX