LCD 19" dylematu wyboru

Autor: xaliemorph (poszedl_at_w.dluga)
Data: Fri 02 Apr 2004 - 16:06:53 MET DST

Szukając wskazówek gdzieniegdzie w internecie nadal człowiek ma mętlik w
głowie. Ostatnio przymierzam się do powolnej wymiany wiekowego już CTX'a
1792UA (na którym notabene starła się część warstwy antyodblaskowej (jest
teraz w ciapki) przez czas + niewłaściwe chyba czyszczenie) na jakiegoś LCD
bardzo chętnie czegoś z rzędu 18",19". No i teraz probelm jako że komputer
jako że domowy głównie wykorzystywany do gier, w szczególności FPP (ulubiony
gatunek) a w nich niestety się ujawnia problem szybkości reakcji
poszczególnych matryc. Więc jaki model byłby polecany w tym kierunku?
Przeglądałem sobie ceny Sony HX93, IiyamaE481S, Nec 1980SX (tu trochę
drogi), Eizo L767, może jakaś topowa Belinea, Philips, czyli w ogólnym
rozrachunku coś w tych klimatach. A problem polega właśnie na odpowiednim
wyborze (bo jak wydać tyle to na dlużej a nie w błoto), by i dobrze się
sprawowało w odziale zarówno szybkie gry/filmy (też np. by te z szybką akcją
się nie rozmazywały) jak i odwzorowywania barw w miarę możliwości jako że
raz na jakiś czas wykorzystywany jest do prac graficznych, a sam wiem po
sobie że jak kiedyś robiłem coś na lcd (laptopa już nie najnowszego) to
kolory na crt były trochę inne niżbym sobie tego życzył. I oczywiście
czytając recenzjię Philips 200p4 niby wszystko ładnie piękne ale to
rozminięcie z tom's hardware choć jednak wyjasniane w faq na mva.pl, tyle że
co bliższe prawdy a dwa to nawet nie przyuważyłem tego w przedaży i pewnie
cena byłaby już całkiem spora (za duża). Albo może inaczej wiadomo kiedy
zaczną wchodzić lcd z matrycami s-ips o krótkim czasie reakcji, tak by można
się szczycić kolorami i możliwością gry(no i oraz to by jak parę osób
oglądało np. film nie musiały siedzieć gęsiego ze względu na małe kąty
widzenia)? Bo w odmętach internetu pisało gdzieś że niby w styczniu, a już
mamy kwiecień i wcale takiego ożywienia nie widać. Warto czekać? Macie
jakieś rad, wskazówki?