Re: goracy duron - co robic?

Autor: Bogdan S (bogdan_at_losthope.com.pl)
Data: Thu 01 Apr 2004 - 11:27:38 MET DST

> od kilku dni jestem szczesliwym uzytkownikiem nastepujacych klockow:
> athlon2500+, asus a7v8x-x + kingmax256ddr i wszystko jest gita, ale....
> motherboardmonitor pokazuje mi +/- 47 stopnie (bez ciezkiej pracy) i jak
dla
> mnie to dosyc sporo. na procku mam boxowy radiator z wentylem 4500rpm + w
> obudowie spory wiatraczek tez ok, 4000 rpm. teperatura siegajaca do 50
> stopni be ciezkiej orki - to chyba sporo (jesli jestem w bledzie, to
prosze
> mnie poprawic).

-------------------------
1. Pamietaj , ze sam pomiar temperatury przez bios plyty glownej moze byc
obciazany sporym bledem. W nowych procesorach amd wykorzystywane do tego
jest, jak w intelach, "zlacze diodowe" ale bios musi posiadac algorytm do
liczenia tej wartosci i dosc powszechne sa sytuacje ze bios przy pewnych
czestotliwosciach procka nie podaje wlasciwych danych (ostatnio dotyczylo to
najczesciej wlasnie bartonow 2500XP ) - sprawdz czy masz najnowszy bios.

2. Plyty glowne asusa dosc lekko traktyja czestotliwosc fsb i prawdopodobnie
twoj procek jest tez lekko podkrecony, np: ustawione 100 MHz w biosie, daje
cos ok. 103 MHz mozliwe wiec ze u ciebie zamisat 166 bedzie o kilka a nawet
kilkanascie Hz wiecej ( Asus kiedys przyznal sie ,ze aby wygrywac w testach
sprzetu podkrecal fabrycznie szyny, w tej chwili robi to spora czesc
producentow)

3. CO do zelmanow i innych "szpanerskich" radiatorow sprawdz ich
"katalogowy" wspolczynnik przewodnosci cieplnej wiekszosc z nich ma
porownywalny lub nawet nizszy od tradycyjnych radiatorow, ale moga byc np"
bardzo ciche.

4. Ale ogolenie temperatura jka podales jest w normie i nie powinienes sie
przejmowac.

Bogdan