Re: monitor dla bardzo słabego wzroku

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Wed 31 Mar 2004 - 11:04:59 MET DST

Dnia 2004-03-31 08:25:13, indywiduum zwane *mixxos* wymodziło przez port
119 co następuje:

> kupuj taki ktory ma wysokie odswierzanie (nie wiem czy ojciec to
> dostrzeze) ale dla komfortu wzroku to ma na pewno znaczenie: ~100Hz
> dobry kontrast, i przyzwoite nasycenie kolorow
> ja bym stawial na crt -te tansze lcd maja wyblakle kolory i marny
> kontrast

> rozdzielczosc -nie ma znaczenia -tak mi sie przynajmiej wydaje -jak
> ktos pisal ustawiasz sobie w systemie na duze czcionki, ramki itd
> i zalecalbym pracowac w rozdzielczosci optymalnej dla danego monitora a
> nie na zanizonych

Ani odświeżanie, ani rozdzielczość nie są parametrami monitora CRT. Tak
więc doradzanie komuś "kup monitor z odświeżaniem 100 Hz" jest cokolwiek
bez sensu, bo nawet najgorszym badziewiom można ustawić 160 Hz, pytanie
przy jakiej rozdzielczości i czy pasmo wizyjne takiego monitora będzie
wystarczające aby osiągnąć ostry, nasycony obraz.

Natomiast doradzanie 100 Hz przy monitorze LCD jest już totalnym
bezsensem (przynajmniej w tym przypadku)...

pozdro...

[ |>|>|> sprocket  |   sprocket_at_sys.BezSpamu.pl    ]
[ Rafał Bartoszak  | maile w HTML'u lądują w koszu ]
[...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...! ]