Czy nie za gorąco?

Autor: Jacek Wojaczyński (kocurek_at_zuzel.org)
Data: Tue 30 Mar 2004 - 14:25:20 MET DST

Zainstalowałem sobie właśnie program Motherboard Monitor 5.6.3.0
Zaniepokoiły mnie temperatury mojego systemu:

Case: 38 st C
Diode: 63 st C
CPU Socket 48 st C

Co to oznacza?

Procesor to AMD Athlon 2000 XP. Czy przypadkiem nie jest mu za gorąco?
Raz nawet przekroczyło 70st i włączył się alarm. Jaką powinien mieć
temperaturę ten Athlon? Jak ją ewentualnie obniżyć? I czy mogę
reklamować to w sklepie w którym kupiłem komputer? (te 71 stopni mnie
zaniepokoiło - alarm MBM zadziałał).

PS Mam jakiś badziewny (pewnie jeden z tańszych) wentylatorek na tym
procesorze - taki mi w sklepie zainstalowali. Kręci się z prędkością
3100 RPM i też dosyć hałasuje.
Zasilacz chyba taki sobie, nie jest najlepszy (bo hałasuje mocno)
- jakiś Codegen 300W.

Help! :-)

--
kocurek