Re: Jakie dyski zadko padaja ?

Autor: jacasx (jacasx_at_USUNTOpf.pl)
Data: Mon 29 Mar 2004 - 09:51:13 MET DST

Użytkownik "Fantom" <szczukot_at_usunto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Chce posatwic maly serwerek, a ze nie chce miec z nim za duzo problemow z
> tego wynika moje pytanie. Jakiej firmy statystycznie dyski sa najbardziej
> trwale ? Niewazna pojemosc i model (moze byc nawet 2 GB). A moze sa jakies
> konkretne trwale modele ?

Hej,

Co do firm to w zasadzie nie ma tu żadnej zasady - wybierz najtańszy.
Jeśli dysk ma pracować w serwerze to bardzo ważne jest aby dokupić
do niego cooler. Najtańszy cooler za ok 20zł obniży temperaturę dysku
o ok 10 stopni (sprawdzone na własnej skórze) i pozwoli na uniknięcie
problemów z dyskiem w przyszłości. Ja bez coolera prawie zarżnąłem
dwa dyski 120GB (Maxtor i WD) - na szczęście low level format
okazał się niezastąpiony - po zainstalowaniu coolerów temperatura
nigdy nie przekracza 40 stopni, wcześniej zawsze powyżej 50 stopni,
nierzadko ok 60 stopni...

pzdr, Jacek