[HDD 120GB] Prosba o pomoc

Autor: Leon (leon_at_wywal.to.i.to.casper.it.pl)
Data: Mon 29 Mar 2004 - 01:31:13 MET DST

Witam!

Czy ktos z Was orientuje sie moze badz mial do czynienia z podobnym
problemem.
Posiadam HDD 210GB.

Dysk jest uzytkowany 3 mies. Misiac temu zaczely sie male problemy
polegajace na wylaczaniu HDD. Dysk na chwile odlaczal sie (slyszalne
pykniecie) po czym wlaczal z powrotem. Dysk potem chodzil bardzo wolno
(predkosc z progr. Nero 3 118 kb/s), w dzienniku zdarzen rejestrowal blad
atapi (blad stronicowania). Przywracanie systemu pomagalo i dysk wracal do
normy az do kolejnego wylaczenia/wlaczenia. Wylaczenie dysku pojawia sie
najczesciej podczas defragmentacji w TheBat oraz oczyszczania dysku
(kompresji starych plikow). Choc ostatnio pojawia sie takze przy ladowaniu
systemu oraz czasami podczas pracy (np. ladowania jakiegos programu).
Scandisk nic nie wykazuje tak jakby wszystko bylo OK. Drugi HDD chodzi jako
slave i tu jest wszystko w porzadku. Obstawialem zasilacz (300W) ale
wyeliminowalem go skoro po odlaczeniu dysku sprawnego problem nie ustal.
Jak sadzicie HDD czy system? Jak mozna to sprawdzic. Nie mam pojecia o
programach do testowania HDD i moze ktos z Was moglby mi cos doradzic. Dysk
jest na gwarancji jeszcze wiec nie ma problemu z kolei nie chce dysku
odstawiac skoro nie mam pewnosci czy to HDD czy system. Z kolei nie chce
formatowac HDD i instalowac na nowo systemu, bo moze sa jakies inne metody
sprawdzenia.

Jesli ktos moze z Was dac mi jakas rade - serdecznie dziekuje!
Pozdr,
Leon