Re: zabytkowy pecet- c.d.

Autor: starcom (starcom83_NIE_LUBI_SPAMU__at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 28 Mar 2004 - 13:18:38 MET DST

> Ej ej ej czegos tu nie jarze.. czy nie prosciej byloby zajsc na jakies
> zlomowisko sprzetowe i wygrzebac jakies 16'ki?? Sam jakbym dobrze
pogrzebal
> w piwnicy w rupieciarni to znalazlbym tego kilka, ostatnio nawet opchnalem
> dwie 32'ki za kufel piwa :)

Nie prosciej bo ile pamietam na zwykle plyty pod 386 nie wchodzili kosci
wieksze niz 4MB kazda. Wiekszych chyba nawet nie bylo. Dopiero przy 486
pojawily sie "SIMM ale nie EDO" 16MB a pozniej SIMM EDO 16 i 32MB. Tamtejsze
plyty byly prymitywne i mialy rozne dziwne wymagania, takze raczej o
wsadzeniu na plyte roznych kosci mozna zapomniec. Jesli masz kilka takich
samych (z wygladu) to trzeba sprawdzic czy maja ten sam czas dostepu. Z 386
nie pamietam jak to dokladnie bylo, ale np w FPMach od 486 (te SIMM nie EDO)
bylo napisane na kazdym ukladzie na kosci np "-6" albo "-60" co oznaczalo 60
nanosekund. Jesli chodzi o komputerowe zlomowiska to sam jestem ciekaw gdzie
takowe sa. W Poznaniu np, na Ratajczaka w sklepie Bestcomu jest dobry moim
zdaniem komis i czasem takie archiczne rzeczy mozna tam znalezc. Niestety
moga one tam lezec juz iles lat, wiec sie nie zdziw jak facet zaspiewa np 30
za 4MB RAMu.

> Nie wspominajac juz o tym ze rownie latwo moznaby bylo wygrzebac jakas
486,
> w porywach nawet Pentium, a Pentium II 266 na Allegro mozna za 15 zl
kupic,
> do tego plyta za drugie tyle a reszte masz.

No pewnie, ale jaka radocha pobawic sie 386 :-P A swoja droga, mad_lamer,
jakiego masz 386? Jakas tandete intela np SX25 Najlepszy byl bodaj AMD 386
DX 40 MHz! To, to w porownaniu do SXa wymiatalo :) Jak sie mialo
przynajmniej te 4MB RAMu i jakas sensowna VGA to mozna bylo sobie w DOOMa
pograc :-P Ach te czasy... :)

pozdrawiam
starcom