Re: naprawa laptopa (warszawa)

Autor: Marcin Ozdzinski (mozdzins___at___.simplusnet.pl)
Data: Fri 26 Mar 2004 - 13:54:41 MET

> Po dwoch tygodnia "diagnozowania" za ok. 100 pln jedna
> z warszawskich firm dala mi cztery ponizsze zdania
> z opisem uszkodzenia. Mam teraz pytanie czy gdzies
> moglbym dokonac takiej naprawy laptopa Toshiba Satellite Pro 4600
> taniej niz za proponowane 1200 pln + vat czy tez od razu powinienem
> go wystawic jako uszkodzony zlom na allegro:
>

> Uszkodzona jest płyta główna, część która na niej jest uszkodzona jest
> zintegrowana(dolutowana do płyty, kontrolery typu BGA), koszt naprawy
> płyty 1200zł netto(naprawa warunkowa), koszt wymiany płyty około 3100zł
> [...]
Czyli uszkodzenie (zimny lut) połączenia scalaka z laminatem.
Kłopot w tym że to scalak typu BGA (Ball Grid Array) którego
kontakty są na jego spodzie.Naprawa może polegać na albo
wylutowaniu go (nagrzewnicą) i ponownym zlutowaniu na
pastę lutowniczą w piecu do SMD lub po prostu na
podgrzaniu nagrzewnicą (wytrzymują jakieś 200 stopni C)
i naprawie uszkodzonego kontaktu.
Bardzo skomplikowane to nie jest ale wymaga cierpliwości
i pracyzji :)
Swoją drogą 1200 PLN to sporo ale płacisz za wiedzę :)