Re: >> Trzeci HDD , jak ??? <<

Autor: axial (axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl)
Data: Thu 25 Mar 2004 - 20:44:09 MET

Użytkownik "Grzegorz Mazur" <news2_at_gregu.cjb.ihateunwantedmail.net> napisał
w wiadomości news:c3tf47$cea$1_at_inews.gazeta.pl...

> IMHO lepiej mieć 2 niezależne dyski niż ryzykować utratę danych... Chyba
> że kogoś stać na mirroring, to wtedy bardzo proszę...

Co za bzdury wygadujesz....
Jak masz 2 dyski niezależne lub spięte w RAID to prawdopodobieństwo utraty
danych jest takie samo...
Jednak z doświadczenia wiem, że prędzej Ci komputer ukradną niż padnie Ci
dysk....
Tak przynajmniej wynika ze statystyki :-))

Postawiłem już kilka macierzy RAID dla firm i dla użytkowników
indywidualnych
i jeszcze nikomu nic nie "strzeliło".
A nawet jakby komuś strzeliło to nie widzę powodu, by dalej ich nie
stawiać....

1) Prawdopodobieństwo padnięcia dysku jest znikome więc nie strasz
człowieka.
2) Pewnie nie masz spiętych dysków w RAID, więc nie krytykuj... skoro
    nie wiesz jak to działa.... A działa znakomicie i dlatego polecam i
Tobie,
    wystarczy tylko pokonać "zabobony"...
3) Wzrost prędkości odczytu/zapisu jest widoczny (start systemu o 40%
szybciej)

ax
PS Uszkodzenia dysku przeważnie wynikają z niewłaściwego ich użytkowania:
noszenia w plecaku w foliowej reklamówce, wielokrotne rozłączanie i
włączanie,
3,5" HDD nie są do tego przystosowane....
ESD to poważna i groźna sprawa, choć wielu użytkowników nie ma zielonego
pojęcia co to w ogóle jest....