O co chodzi z tymi pamięciami?

Autor: miror (miroro_ciach__at_o2.pl)
Data: Thu 25 Mar 2004 - 09:06:34 MET

Witam,

mam taki problem:

płyta ECS K7VZA, Duron 900, gForce MX440SE 64MB DDR, 2x128MB ramu, Windows XP, wgrany nowszy bios (nie pamiętam teraz numeru)

System reinstalowany więc podejrzewam sprzęt.

Od jakiegoś czasu system mi się wiesza w trakcie różnych operacji, ale zauważyłem że nigdy kiedy system jest mało obciążony (np.
office), Kiedy zapuszczę jakąś gierkę lub np. benchmarka (bardziej wymagająca grafika) to mam częste zwisy. Na początku
podejrzewałem grafikę, ale po pożyczeniu od kumpla starej RIVy TNT 16 MB zwisy są dalej.

Na tapetę poszła pamięć. Wyjąłem najpierw jedną kość i nie udało mi się zawiesić kompa chociaż próbowałem różnych testów. Potem
zamieniłem kości pamięci, niestety na drugiej również wszystko chodzi ok.

Wtedy przetestowałem pamięci programem Memtest86. Wyniki są dziwne, a mianowicie. Kiedy w kompie były kości pojedynczo to żadnych
błędów. Kiedy włożyłem 2 razem to w teście nr 5 Block moving 64MB with cache (lub coś podobnie) mam błędy. Sprawdzałem różne
kombinacje kości i slotów na płycie ale efekty te same.

Obie kości to SDRAM PC 133, ale nie ten sam producent (kupione w sklepie w odstępie 2 tygodni stąd różnica).

Czy ktoś ma pomysł co może być nie tak?

Z góry dzięki

--
miror_ciach__at_wp.pl