Pamiec RAM

Autor: Maciek (emcejotek_at_WYTNIJ.gazeta.pl)
Data: Tue 23 Mar 2004 - 21:37:00 MET

Dzien dobry. Pierwszy raz tu pisze, i prosze o pomoc.
Otoz zlozylem komputer. Athlon XP 2000, Soltek SL-75FRN2-L, DDRAM 256MB 3200
PC400 KingMax. Wszystko pieknie zlozylem, wszystko dziala. Komputer smiga,
lata, gada - pelen serwis. Tylko martwi mnie jedno. Otoz w biosie, w menu
"Advanced Chipset Features" jednym z punktow jest: "Memory Frequency" -
ustawione u mnie na "Auto". Wtedy jeden punkt nizej "Resulting Frequency"
ustawione jest tez na "Auto". Jest jeszcze jedna mozliwosc: "Memory
Frequency - By SPD". Wtedy "Resulting Frequency" ustawia sie na: 200 MHz
Po zapisaniu biosa, i uruchomieniu komputera widze komunikat (przed
wyszukiwaniem dyskow IDE) - przy ustawieniach "Auto" - "Memory Frequency is
at 133 MHz" a przy ustawieniu "By SPD": "Memory Frequency is at 200 MHz".
Czy wszystko jest w porzadku? W koncu kupilem DDR 400 MHz. A moze jednak
wszystko jest ok? I jak w koncu byc powinno - 133 MHz czy moze 200 MHz??
Bios mam najnowszy. Pamiec wlozylem do banku srodkowego. Tego w kolorze
czarnym. Uzytkownicy tych plyt wiedza o jakim mowie.

Z gory dziekuje za pomoc

--
Maciej Sulinski
sail - maupa - megapolis - kropka - pl