Re: karta audio w standardzie PCI 3.0 ?

Autor: Zbigniew Sikora (zs_at_hor.net.pl)
Data: Fri 19 Mar 2004 - 00:25:50 MET

Użytkownik "Sander" <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13> napisał w wiadomości

> Ja to rozumiem. Tylko chciałem dać Ci do zrozumienia, że nikt nie będzie
> produkował kart muzycznych z granizdem PCI X, bo to bez sensu.

Może i tak, ale szczerze mówiąc jeśli te złącza nie są kompatybilne wstecz,
to można było dodać audio na płycie. Używałem jako stacji roboczej IBM
NetFinity 3500, który też jest serwerem i miał on właśnie wbudowaną muzykę.
A i głośnik w obudowie był taki, że wiele małych kolumieniek mogło się
schować.

> O ten Ci chodzi:
> http://hp.logon.pl/towar.asp?id=20704
> Z tego opisu wynika, że masz 4 x PCI 64bit, przypuszczam że to 2.3 ...

Opis mniej więcej się zgadza, pomijając nieistotne detale.
Slotów jest pięć: cztery długie, 64-bitowe z cholernym kluczem, który
uniemożliwia włożenie normalnej karty PCI; i piąty, też długi, 64-bitowy,
opisany jako pracujący z napięciem 5V, i umożliwiający włożenie normalnej
karty.
Jutro dzwonię do HP z prośbą żeby mnie oświecili i podzielę się swoją wiedzą
co właściwie mi zaserwowano.

> BTW jeżeli ten komp jest na chodzie,
> to czy sprawdziłeś programem CPU-Z jaką masz płytę ?

Chipset to ServerWorks. Natomiast Twój programik podpowiedział, że jest to
wersja 17 rev.32

Z#