Re: Test coolerów... był ostatnio i nie pamiętam gdzie...

Autor: Przemek_Szrk (szarkiz_at_gazeta.pl)
Data: Thu 18 Mar 2004 - 12:16:20 MET

Użytkownik "Grzegorz" <niemamadresu_at_yahoo.com> napisał w wiadomości
> Ja proponuję coś takiego:
>
> Taniej ci wyjdzie kupić Papsta (tego od 12 dB) -- Noiseblocker jest
piekielnie drogi choć podobno
> jeszcze lepszy... Ja zrobiłem tak: wymieniłem sam wentylator i teraz
hałasuje mi mój zasilacz
> Chieftec. Ale tam też wstawię Papsta, a na procesor zamontuję Zalmana 6000
AlCu i Papsta spowolnię
> zmniejszając mu napięcie. Ponieważ w zasilaczu jest termistor, tam też
wentylator będzie pracował na
> zwolnionych obrotach. Można kupić jeszcze jednego Papsta i zamontować do
obudowy -- oczywiście też
> spowolnić :)

pieknie .. a przeliczyles koszt tej imprezy ?
Zalman 6000 AlCu - 125
Papst na proca - 69
Papst do zasilki - 69
Papst do obudowy - 69

Razem - 332
Od tego odejme 5 dych zaoszczedzone przy zakupie na allegro
Wynik: 280.

Do tego przydalaby sie porzadna pasta Arctis Silver 5 - 35 zeta

No i mamy 315 zeta lekką reką.

Dla porowniania:
Arctic Copper 2L - 69
2*Arctic do obudowy - 32
Pasta AS5 - 35
Koszt: 136 zeta.

I wierz mi ze glosnosc tego zestawu jest porownywalna.
Pomijam fakt wątpliwej estetyki Zalmana z wysiegnikiem na wentyl.
Do zestawu z Papstami i Zalmanem nie doliczylem ewentalnych regulatorow.
Arctic-i posiadaja je w standardzie.
Nie ukrywam ze na Arcticu bedzie dajmy na to 3 stopnie cieplej na procu.
Ale czy to jest warte inwestowania dodatkowych 200 peelenów ?

pozdr.
Przemek.