Re: Pentium IV 2.xC z chłodzeniem ThermalRight SP-94 - o/c

Autor: Kolu (koluWYTNIJ_at_TOwp.pl)
Data: Wed 17 Mar 2004 - 13:21:04 MET

Larus wrote:
> Indywiduum zwane *Kolu*, w wiadomości
> <c34rnu$t6a$1_at_inews.gazeta.pl> wyprodukowało:

> Tak czułem :-)

:-)

> Nic dodać, nic ująć :-D Maxymalny wypas i z głową :-)

THX

> Gdzie możesz kupić Panaflo ??? Bo ja bym się chętnie doposażył :-)

Za Wielką wodą... Rzeczywiście w naszym pięknym kraju ani widu, ani słychu
po nich ;-( Jeszcze
do końca nie wiem czy je zakupię, gdyż nie chcę nadwyrężać dodatkowymi
"pierdółkami" znajomego. Wszak priorytetem jest dla mnie zasilacz ;-)

> Może być Zalman + porządny wentylek 50x50 na 5-7V. Będzie niesłyszalny,
> a wydajnośc starczy.

Oczywiście masz na myśli tego złotego?
Rozważam także zakup Revoltec'a VGA CVC-016 i zwolnieniu jego obrotów do
60% w BIOSie (taka możliwość była ze standardowym wyjcem, więc myslę, że
tu także nie powinno być problemów). Do eleganckiego montażu tego
Revolteca potrzebna jest niestety taka metalowa obejma, którą mają
oryginalne coolerki chipsetu z pierwszej rewizji ABITa IC7(-G) :-(
Jak widać cena jest jeszcze do zaakceptowania:
http://www.4max.pl/produkt.asp?g=25&gg=19&id=261
A tu 2 fotki po montażu już na mobo:
http://qba.homeip.net/galeria.php?g=ABIT%20IC7-G%20Max2&p=6&frpg=1&f=t#pic
http://qba.homeip.net/galeria.php?g=ABIT%20IC7-G%20Max2&p=7&frpg=1&f=t#pic
Do tych świecidełek coolera nie przywiązuję absolutnie wagi. Trudno, skoro
już są to niech będą. Najważniejsza jest wydajność, mam nadzieję -
niesłyszalność no i profesjonalnie wyglądający montaż :)

> Poza tym znowu nie ma się do czego przczyepić :-)

THX^2

> Z takimi na pewno. Ale czy to przemyślałeś ?

Jeśli te pamiątki zbudowane są na chipach Winbond BH5 to jak najbardziej
:)

> W sumie racja. Ale czy nie lepiej byłoby zakupić tanie Hynixy 4.3ns a
> dołożyć do CPU i jednak trzymać się synchronicznego taktowania ?

Słyszałem o tych pamiątkach, ale nie interesowałem się więc moja wiedza o
nich jest znikoma. Nei wiem czy jedna seria tych Hynixów równa się
drugiej, itp. W każdym razie przemyślę to poważnie.
Mam teraz obawy, czy rzeczywiście dostanę jeszcze KHX-y na BH5-ch, skoro w
zeszłym roku zaprzestano ich produkcji :-(

> Poza tym możesz trafić i875, który nie pójdzie stabilnie na 275 MHz ...

Ułaaa. A miało być tak pięknie :-(

> Otóż to. Nie pochwaliłeś się jaki ...

... bo z natury jestem skromnym człowiekiem ;-) To jest *Seasonic Super
Silencer 400*
Będę go sprowadzał z Kanady przez znajomego. A co mi tam, zaszaleję sobie,
choc cena znowu nie jest taka wygórowana. W przeliczeniu na polskie
wychodzi około 400 zł + drobna kwota za przesyłkę. Ze skutecznością,
potwierdzoną przez kilka testów, na poziomie 75-78% w zależności od
obciążenia wyliczyłem, że sporo zaoszczędzę na rachunkach za energię, a
inwestycja zwróci się po około 2 latach (12h/dobę) w porównaniu do -
nazwijmy to - normalnego zasilacza.
Tu masz szybki namiar na jeden z wielu testów tej zasiłki:
http://www.silentpcreview.com/article97-page1.html

> ...piszesz, że tak, ale co do za zasilacz konkretnie ? Bez ogródek
> proszę :-)))

Ciekawość to pierwszy stopień do... wiedzy rzecz jasna :) J.w.

> Sama specyfikacja prądowa na pewno starczy. Taki komputer jak podałeś to
> realnie max 300W, choć nie wliczałem się jakoś dogłębnie... Powiedzmy
> +-10%

To kamień z serca mi spadł :)

Pozdrawki,
Kolu