Re: Problem z zabytkiem...

Autor: szpon (szpon_at_nospam.gazeta.pl)
Data: Tue 16 Mar 2004 - 20:19:28 MET

Użytkownik marcus075 napisał:
> Ten pierwszy jest ułożony poziomo, drugi pionowo [tak są napisy]. płyta ma
> jeszcze oznaczenia na laminacjie: mb8500tvx-a wer. 2.3. BIOS: AMI, 2
> konkrtolery IDE [chyba to jest ide...]. Płyta oczywiście AT... Do tego komp
> ma dysk twardy WD Caviar 1055MB, czytnik cd firmy Samsung 8x, czytnik fdd.
> Na dysku jest system [wygląda na win98], ale się nie odpala:/ Aha: dyk nie
> jest wykrywany przez ten komputer, ale przez mój tak. I jeszcze jakby ktoś
> napisał jak zdjąć radiator i wiatrak z proca to bym się nieobraził...:).
> komp ma 16mb ramu. tia za pomoc.

Poszukaj kodu FCC na płycie (domyślam się, że chcesz wiedzieć jaka to
płyta główna, bo nie napisałeś czego tak właściwie chcesz ;)) i przy
pomocy serwisu internetowego FCC (chyba fcc.gov - jak nie to poszukaj w
google), wprowadzając tam kod FCC - dowiesz się kto jest producentem
płyty. Dale znalezienie infa będzie proste.

Nie wiem jaki tym radiatora jest zamontowany na procu -
najprawdopodobniej taki, który ma kwadratowy zatrzask, który wkłada się
pod procesor, nakłada się na wierz radiator + wiatrak i całość montuje
się w podstawce. Spróbuj wyjąć proca z podstawki (razem z wiatrakiem),
dalej sobie sam poradzisz.

Może to być też inny typ - z blaszką przyciskającą radiator i wiatrak do
procesora, zatrzaśniętą na haczykach podstawki procesora na płycie
głównej (typ współczesny). Zresztą weź jakiś śrubokręt i pokombinuj. To
nic skomplikowanego, zresztą procesora nie uszkodzisz (chyba że będziesz
chciał na siłę go oderwać od płyty głównej).

--
Piotr "Szpon" Slawinski [szpon(at)nospam.gazeta.pl]
http://www.PiotrSlawinski.iig.pl/