Re: Monitor LCD

Autor: Julek Gędek (julek_at_ztmnews.kernelkropkapl)
Data: Mon 15 Mar 2004 - 17:01:22 MET

Monty Mole napisał:
> Moim zdaniem trudno być ustatysfakcjonowanym monitorem LCD za 1500 zł,
> chyba, że nie ma się wielkich wymagań albo można przejrzeć kilka
> egzemplarzy w poszukiwaniu takiego, który nie ma martwych pikseli.
> Zresztą ogarnęło mnie jakieś fatalistyczne przekonanie, że monitory LCD
> w ogóle bez martwych pikseli to mit... ale to chyba dlatego, że nie
> miałem do czynienia z droższymi modelami.
Mam Belineę 19" - rok temu kosztowała ok. 3kzł (chyba brutto), więc nie
jest to jakiś topowy model. Niemniej martwych pikseli nie stwierdzono.

Tak samo zresztą w... palmtopie (matryca 240x320) :) i laptopie ojca
(LCD 17").

> Podstawowe wady tanich LCD to moim zdaniem:
> - kiepskie kolory,
U mnie są w miarę OK.
Nie zauważyłem zbyt dużej zmiany w stosunku do CRT (samsungowski
SyncMaster), jednak niewielka różnica rzeczywiście występuje.

> - nierównomierne rozświetlenie powierzchni,
Nie zaobserwowałem u siebie, niemniej na uczelnianych LG - niestety tak :(

> - martwe piksele,
Do tego jeszcze zalecenie pracy w rozdzielczości matrycowej - inaczej
piksele są interpolowane i nie zawsze słodko to wygląda (pomimo
regulacji ostrości).
No i pewne niewielkie rozmycie - da się je zauważyć przy niektórych grach.

> Chyba jednak nie można pominąć zalet: ogromna oszczędność na tym co
> najcenniejsze - czyli na własnych oczach, wynika to z braku migotania i
> braku świecenia szkodliwym promieniowaniem.
To fakt. Moje oczka już mi dziękują :)

--
    _____  julek_at_samochodykropkaorg .'===-,---,---,---,--,,,,---,---,---',