Re: Monitor LCD

Autor: Monty Mole (montymole_at_[bez_spamu)
Data: Mon 15 Mar 2004 - 01:48:59 MET

> Planuje zakup monitora LCD i chciałbym znać opinie użytkowników owych
> monitorów który jest najlepszy.
Moim zdaniem trudno być ustatysfakcjonowanym monitorem LCD za 1500 zł,
chyba, że nie ma się wielkich wymagań albo można przejrzeć kilka
egzemplarzy w poszukiwaniu takiego, który nie ma martwych pikseli.
Zresztą ogarnęło mnie jakieś fatalistyczne przekonanie, że monitory LCD
w ogóle bez martwych pikseli to mit... ale to chyba dlatego, że nie
miałem do czynienia z droższymi modelami.
Podstawowe wady tanich LCD to moim zdaniem:
- kiepskie kolory,
- nierównomierne rozświetlenie powierzchni,
- martwe piksele,
Chyba jednak nie można pominąć zalet: ogromna oszczędność na tym co
najcenniejsze - czyli na własnych oczach, wynika to z braku migotania i
braku świecenia szkodliwym promieniowaniem.
Jeżeli się zdecydujesz na LCD to ja używałem Philipsa 150B4 za 1600 zł i
miał on typowe wady tanich LCD, ale z drugiej strony nie sprawił jakiś
przykrych niespodzianek.
PS. To prywatna opinia nie-eksperta od LCD.
                      Monty