Re: Podkrecanie Bartona 2500+ na płycie ABIT KV7

Autor: Przemek_Szrk (szarkiz_at_gazeta.pl)
Data: Mon 15 Mar 2004 - 12:27:27 MET

Użytkownik "Linuksowiec" <(nospam)adam1p_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> No, świadczy to o małej inteligencji BIOSu płyty, po co pokazuje opcję
> aktywną jak i tak zmiana ustawień nic nie daje???

BIOS nie rozpoznaje czy procesor ma zablokowany czy odblokowany
mnoznik i to jest calkiem normalne.

> To co powiesz, na to że ATHLON-XP 2400+ na płycie EPOX 8RDA daje się bez
> problemu podkecić przez mnożnik, a na innej płycie w ogóle opcja jest
> nieaktywna (to była jakaś "noname'ówka").

to zalezy modelu plyty i wersji biosu.

> Zresztą ja gdzieś kiedyś czytałem, że odblokokwanie mnożnika w
> athlonach-xp jest możliwe przez połączenie jakiś nóżek na procku,

no gdzies dzwonią ale nie wiesz w ktorym kościele..
łączy sie mostki na wierzchniej stronie plytki procesora.

> a niektóre
> płyty standardowo mają te nóżki połączone.

mity i legendy :)

> Nie znam się na tym zabardzo,
> więc nie wiem czy to prawda czy nie, ale powyższy przykład daje to chyba
> potwierdzić, tak mnie się przynajmniej wydaje.

masz racje... wydaje Ci sie :)

> Oczywiście mogę być w błędzie :)

i jestes... ale to akurat mozna zmienic...
podkrecanie mnoznikiem jest o wiele mniej wydajne niz podkrecanie poprzez
zmiane FSB. Przy Twoim Bartonie dalbym 95% szans na to ze bez problemu
osiagniesz 3200+, wystarczy ze podciagneisz FSB do 200MHz.
Zablokowany mnoznik to akurat w Twoim przypadku bardziej
zbawienie niz przeklenstwo :).

Nie znam tego modelu plyty wiec bedziesz musial poczytac załaczonego manuala
zeby znalezc opcje dzielnika stosunku FSB/PCI/AGP.
W plytach opartych na chipsecie VIA a chyba takiw lasnie posiadasz, ta opcja
powinna btc gdzies w ustawieniach BIOS-a.
PCI powinno byc ustawione na 33MHz, AGP na 66Mhz.

Jesli pamieci w Twoim kompie nie pracuja na szynie 200 (DDR400)
musisz ustwic je na Auto. Wtedy same sobie dobiora optymalna czest. pracy.

pozdr.
Przemek.