pentium III 650MHz i RAM

Autor: Michauer (michauerNOSPAM_at_retsat1.com.pl)
Data: Tue 09 Mar 2004 - 23:58:56 MET

Niedawno kupilem Pentium III 650MHz z przejsiowka FCPGA do mojej plyty na
slot1 (MS-6199VA, chipsety VIA VT82C693A + VT82C596B). Dawniej chodzila na
celeronie 400MHz bez problemu.

Nie daje sie puscic procka na pelnych obrotach. System sie wiesza, nie chce
sie ladowac. Podejrzewam konflikt z pamiecia ram (mam 3x64MB DIMM 100MHz).
Musialem ustawic magistrale na 90MHz, mnoznik jest na stale 6.5 wiec mam
jakies 590MHz. Dodatkowo w biosie zmiejszylem czestostliwosc pracy RAMU do
66MHz.
Kombinowalem z ustawieniami "timing" w biosie zmieniajac na sdram 8ns, 10
ns, normal, fast i turbo. Na normal sie wiesza, teraz chodzi na turbo i
jest w miare stabilny przy czym caly czas procek jest na 590MHz.

Da sie jakos wyciagnac jego pelna moc i pelna moc pamieci (napisane jest ze
to sa setki)?
Mozna podkrecic mnoznik w peniumie III powiedzmy na 7? Wtedy mialbym 90MHz
* 7 = 630 MHz

Prosze o pomoc

--
Michal Nejman * e-mail: michauer (at) retsat1.com.pl *
http://michauer.prv.pl/