Monitory o głębokiej czerni to przeżytek?

Autor: latet (latet_at_xxxxxxxx.pl)
Data: Mon 08 Mar 2004 - 13:32:10 MET

Witam,

Przesiadłem się wlasnie z 4-letniego Philipsa 107B,
na nowego 109P4 (Brillance, tzw. podniesiony kontrast).

Jedna z rzeczy, do których nie mogę się przyzwyczaic
jest brak prawdziwej czerni w tym nowym kineskopie.
Widac to już przy wyłączonym monitorze, zwłaszcza
przy dziennym świetle - jest po prostu szarawy.
Obok stoi staruszek Philipsa 107B (formalnie już sprzedany)
i irytuje mnie piękną smolistą czernią ;-(

Zamarzyłem więc sobie, że sprzedam nowego 109P4
i kupie sobie jakąś inną 19"-tkę, o prawdziwie czarnym ekranie.

Zwiedziłem dziś pare sklepów ze sprzętem i jestem w szoku.
Wszystkie nowe monitory, ktore oglądałem, nie maja czerni!
A oglądałem Samsungi, LG, Nec i inne Philipsy.
Sprzedawcy mówili mi, że teraz tak już jest, bo monitory
mają jakieś nowoczesne filtry przeciw-[cholera-wie-czemu]
i z powodu tych filtrów - nie może być wrażenia czerni.

Czy wszyscy producenci monitorów juz powariowali?
Czy nie można juz kupic czarnego ekranu?

Pozdrawiam,

latet