Re: Trwało?ć AMD vs Int el

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Mon 08 Mar 2004 - 12:57:09 MET

Użytkownik "Tomasz Jurgieleiwcz" <tom_at_a3.pl> napisał w wiadomości

> Mógłbyś zdradzić skąd masz taką informację?
>
> Wedle www.amdzone.com wielkosc sprzedaży procesorów w Polsce wyniosła
> w 2003 roku:
> 131 tys szt AMD
> 141 tys szt Intel.
>
> Udział AMD w krajowym rynku procesorów wynosi 48%, co nie jest
> "znacząco większą populrnoscią".
>
> To są fakty. Jeśli obliczoną przeze mnie wcześniej średnią awaryjność
> skorygujemy biorąc pod uwagę wielkość sprzedaży (czy inaczej ilosć
> procesorów na rynku) wychodzi że na jednego uwalonego Intela przypada
> na oko 4 do 5 AMD.

Ciekawe, czy ta statystyka obejmuje także podział sprzedaży na
użytkowników biznesowych i prywatnych. Bo z moich obserwacji wynika, że
pierwsza grupa zamawia głównie Intele, a druga - produkty AMD. I to by z
naddatkiem tłumaczyło obserwowaną "awaryjność" procesorów AMD: po prostu
w firmach kupuje się komputery złożone przez fachowców w serwisie, i
nikt w nich już nie grzebie. . .

P.S. Kiedyś uczono mnie, że statystyka to niebezpieczne narzędzie:
decydujący wpływ na wiarygodność wyników ma tutaj formułowanie
właściwych pytań ;-).

--
M.           [MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/