Skaner SCSI i Adaptenc 2940

Autor: Gabriel (geyb_at_polbox.com)
Data: Mon 08 Mar 2004 - 13:11:32 MET

Mam skaner Agfa SnapScan 1236s (scsi). Pracuje on wyśmienice z
kontrolerem AVA15xx na ISA. Natomiast po podłączeniu do Adapteca 2940
nie chce. Objawy są takie, że kontroler nie widzi skanera, co więcej,
pod windows pojawia się przy karcie żółty wykrzyknik. Pod linuksem karta
jest wykrywana, ale skaner już nie (xsane). Gdy skaner odłączę, karta
działa prawidłowo.
ID skanera = 2, nie koliduje z niczym (odłączyłem pozostałe urządzenia).
Karta ma włączony terminator (auto), skaner również, więc linia jest
terminowana prawidłowo. Podłączam kablem HP50 - DB25 scsi, kabel jest
nowy, więc raczej to nie on. W BIOSie kontrolera ustawiłem dla ID=2 brak
transmisji asynchronicznej oraz minimalną szybkość 5 Mb/s. Co jeszcze
powinienem ustawić, aby Adaptec 2940 dogadał się ze skanerem? Mam dwie
sztuki tego kontrolera, oba zachowują się identycznie.

Gabriel