bios rom checksum error

Autor: Sydney Green [22] (kameleon_at_pertus.com.pl)
Data: Mon 08 Mar 2004 - 11:09:22 MET

Witam,

Mam problem z komputerem. Przy restartach dosc czesto ( szacuje, ze 40 -
50% przypadkow ) pojawia mi sie blad 'bios rom checksum error', prosba o
wlozenie dyskietki do stacji, itd. Problem nie wystepuje podczas wlacznia
komputera, jedynie przy restartach. Komputer to:

soltek 75 kav, wersja F1 z najnowszym biosem ( problem wystepuje rowniez
po wgraniu starszego biosu )
athlon xp 2000+ ( 12,5 x 133 MHz )
512 MB RAM ( 2 x 256 MB, kosci Infineona PC 133 )
matrox g450 32 MB RAM
2 karty sieciowe ( ISA i PCI )
karta TV pixelview TV Pro
SB Live 1024
teac w54e
Maxtor 40 GB
zasilacz 350W ModeComa

Pamieci sprawdzane byly memtestem, podczas >10h testu i 22 przebiegach nie
bylo zadnego bledu.
Procesor sprawdzalem cpuburnem, rowniez nie bylo zadnych problemow.
Temperatura procesora, przy obciazeniu go seti, nie przekracza 50oC.

Problem nie wystepuje, gdy procesor chodzi na magistrali 100 MHz, czy to
ten athlon, czy wczesniej przez krotki czas Duron 750.

Poza tym jesli juz komputer uruchomi sie, to bez problemow dziala na nim
Linux przez kilka/kilkanascie godzin. Windows 2000 ma drobne problemy w
grach, ale wynikaja one raczej z umieszczenia na jednym przerwaniu (11)
4-5 urzadzen ( w tym grafiki ).

Jakies pomysly, podpowiedzi, co z tym fantem poczac ?

Pozdrawiam,
Sydney

--
Sydney Green [22]              | Registered Linux User No. 166549
e-mail: kameleon_at_pertus.com.pl | Powered by  Athlon XP  Processor