dysk twardy, parametry ...

Autor: Rafał Jeżak (kacper_at_NOSPAM.slubice.biz)
Data: Sun 07 Mar 2004 - 21:07:09 MET

Witajcie.

Nie wiem, czy to odpowiednia grupa, no ale spróbuje ...
Musze na jutro napisać takie jakby sprawdozdanie z autodetekcji dysków
do szkoły. Jedną z rzeczy, która mnie 'męczy' jest prekompensacja, musze
wyjaśnić co oznacza, gdy BIOS pokazuje wartość prekompensacji równą -1.
Wacham się także, które paramtery należy wziąc do porównania dwóch
dysków, chodzi o parametry które wyświetla BIOS (cylindry, sektory itp.)
Ostatnią sprawą jest, dlaczego BIOS pokazuje np. 64 głowice, skoro w
dysku są 4 ?

W sumie, nie chce żebyście za mnie zadanie odrabiali, zadowole się
namiarami na jakaś dokumentacje, strone z opisem itp ... jeśli nie ma,
to ewentualnie bym prosił o wyjaśnienie ;-)

Pozdrawiam,

--
=[ Rafał 'kacper' Jeżak
=[ email: kacper(at)slubice(dot)biz && www.kacper.org