XP Prof. nie chce czytać płyt

Autor: *Cezary Śpiewak-Dowbór* (czarek_at_trojmiasto.pl)
Data: Sun 07 Mar 2004 - 11:56:21 MET

Mam problem z komputerem.
Jest tam zainstalowana nagrywarka DVD.
Oddałem DVD do serwisu, bo myślałem, że to uszkodzenie nagrywarki.
Oni sprawdzali na tym i na swoim kompie (pod 98 SE) i normalnie czytało
płyty.
To nieczytanie płyt CD polega na tym, ze nie chcą się skopiować duże
pliki (np. 20 MB), ale jakieś małe (obrazki gif) się kopiują i to w
dużych ilościach, choć w tym drugim przypadku też nieraz po jakimś
czasie wyskoczy "błąd urządzenia we-wy" (zapewne "wejścia-wyjścia").
Przy odwarzaniu CD-Audio też są problemy - tzn. odtworzy np. tylko 4
utwory z 16 i to nie w całości, a np. pierwsze 20-30 sekund :-/
Najnowszy Nero poprawnie nagrywa płyty (tylko CD-R testowałem, bo innych
pod ręką nie mam), ale nie może już ich zweryfikować (błędy odczytu).
Moje przypuszczenie pada na konfigurację XP Prof.
Może tam jest gdzieś ustawienie ograniczające, nie wiem, jakiś bufor,
czy coś takiego?!
Spotkaliście się kiedyś z taki problemem???
Nie chcę formatować dysku i instalować od nowa Windows-a, bo tam pełno
programów graficznych jest zainstalowanych i zajęłoby mi to z 6 godzin
:-/

--
POzdrawiam,
*Cezary Śpiewak-Dowbór*