Re: Hercules Fortissimo III 7.1

Autor: stefe (fgrsr_at_cbpmgn.sz)
Data: Sat 06 Mar 2004 - 14:26:46 MET

Dnia 2004-03-06 13:51, tHe mRuWa napisał(a):
> Czy 'Hercules Fortissimo III 7.1' rzeczywiscie jest tak dobra karta
> jak mowia i pisza?

Jest poprostu dobra, zauwazalnie lepsza od np. SBLive!. Ale musisz tez
uzyc czegos lepszego od glosniczkow komputerowych zeby uzyskac ladne
brzmienie.

> Chcialbym sie dowiedziec jak ze sterami: czy
> nie ma zadnych z nimi problemow i jak duzo mozliwosci oferuja?

Oferuja troche wiecej niz np. sterowniki od Liva! (porownuje do tej
karty, bo z takiej sie przesiadlem). Podam kilka zrzutow z "panelu
sterownia" od F3, moze troche wyjasnia:
http://www.stefe75.webpark.pl/fortissimo3-1.jpg
http://www.stefe75.webpark.pl/fortissimo3-2.jpg
http://www.stefe75.webpark.pl/fortissimo3-3.jpg
http://www.stefe75.webpark.pl/fortissimo3-4.jpg
http://www.stefe75.webpark.pl/fortissimo3-5.jpg

Jedyne czego mi brakuje to szybkie podbicie basu i sopranu (dwoma
suwakami), korektor jest troche niewygodny (nie tak szybki). Ale nie
sprawia to problemu jezeli uzywamy zewnetrznego wzmacniacza.

W windowsie (2000prof) nie mam z karta zadnych problemow, gry ktore
odpalam tez dzialaja bez problemow... wszystko gra :-)

> I jak z ich dostepnoscia pod Linuxa? [...]

Instalowalem z nia auroxa... grala bez instalowania dodatkowego
oprogramowania.

> Czy nie bedzie z nia problemow jak czasem z SB Live?

Tego nie wiem... mialem kilka modeli SBLive! (nawet do tej pory uzywam
SBLive! Value w innym komputerze) i z zadnym nie mialem problemow.

> Rowniez z mila checia przeczytam inne opinie dotyczace jej,
> ktorych tutaj nie zasugerowalem.

Ogolnie karta gra bardzo ladnie, nie ma praktycznie szumow... i pierwsze
wrazenie jakie pamietam po przesiadce z liva to ladniejszy dzwiek,
fajniejszy basik (no ale to juz pewnie sprawa indywidualna)... i nie
wiem dlaczego, ale wydaje mi sie ze lepiej slychac stereo (jakby
bardziej przestrzennie) i jakby wiecej instrumentow, ktore graja w tle
(przy sluchaniu muzy z plikow APE).

> Generalnie chodzi mi o to czy karta jest warta 230zl?

Napewno jest warta... i kilka miesiecy temu zaplacilem za nia 216 zloty.
Przy okazji dostajesz w wersji FULL PowerDVD (obsluguje dzwiek 7.1),
przewaznie ze sprzetem dostaje sie ten program w wersji stereo.

--
Pozdrawiam *stefe*
*GG* 1343214 *ICQ* 153770834