Re: Czy elektrycznosc statyczna jest grozna dla komputera z zamknieta obudowa

Autor: jul (jul.nospam_at_jul.nospam)
Data: Sat 06 Mar 2004 - 14:30:29 MET

Sat, 06 Mar 2004 11:44:09 GMT, na pl.comp.pecet, tramal napisał(a) w
wiadomości <news:62ej40pebbv23ttjuj3qlhi29be8kuulsc_at_4ax.com>:

> Mam dosyc nietypowa sprawe,
>
> Chodzac po mieszkaniu dosyc sie elektryzuje (wykladzina, "szuranie
> nogami" ;)). W rezultacie, kiedy wlaczam wieze stereo czy dotykam
> komputera slychac wyladowanie ladunku elektrycznego. Stad moje pytanie
> - czy przesylanie takiego ladunku na komputer (zarowno wlaczony jak i
> wylaczony) jest dla niego bezpieczne?

Jeśli (jak dalej piszesz) komp jest podłączony do uziemionego UPSa to
wszystko powinno być w najlepszym porządku, ładunek spływa po obudowie.
Musisz tylko uważać przy grzebaniu w bebechach. Słyszałem już parę razy o
strzelonych w ten sposób kościach pamięci.