Czy elektrycznosc statyczna jest grozna dla komputera z zamknieta obudowa

Autor: tramal (tramal_at_gazeta.pl)
Data: Sat 06 Mar 2004 - 12:44:09 MET

Mam dosyc nietypowa sprawe,

Chodzac po mieszkaniu dosyc sie elektryzuje (wykladzina, "szuranie
nogami" ;)). W rezultacie, kiedy wlaczam wieze stereo czy dotykam
komputera slychac wyladowanie ladunku elektrycznego. Stad moje pytanie
- czy przesylanie takiego ladunku na komputer (zarowno wlaczony jak i
wylaczony) jest dla niego bezpieczne?

komputer ma podlaczony wlasciwym kablem do uziemioinego UPSa.

Problem jest cokolwiek dziwny, ale wiem, ze elektrycznosc statyczna
potrafi wykonczyc elementy wewnetrzne komputera. A co z taka sytuacja
jak moja?

tR