Re: Prosze o opinie na temat tego szmelca :)

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Fri 05 Mar 2004 - 10:14:45 MET

On Fri, 5 Mar 2004 08:29:15 +0100, Siuto wrote:

[...]
> PAX PAX miedzy chrzescijany !!
> :)
> widze ze obydwaj macie duzo wieksza wiedze na temat monitoro niz ja!

Tylko ja... :)

> Dzieki Wam za wszelkie uwagi ale po tej ostrej dyskusji na temat monitorow
> to juz sam zgupialem i nie wiem na co sie zdecydowac :(
> CRT vs. LCD kurde o LCD wogole nie myslalem do tej pory ale coraz bardziej
> mnie przekonujecie.
> Mimo to nadal pozycja markowego CRT 19' jakim jest NEC FE991SB jest
> mocniejsza niz mniej znango Mediona 15' LCD.

Nec 991 to bardzo dobry monitor i na pewno będziesz z niego
zadowolony...

Ja jestem bardzo ostrożny w stosunku do monitorów LCD. Oczywiście -
geometria i ostrość bez zarzutu - to rzeczy które cieszą, ale LCD też
potrafi dać mocno w kość. I nie chodzi mi tu o smużenie, czy inne
wymysły.

Po kilkunastu godzinach pracy z LCD jestem bardzo zmęczony. Piasek w
oczach, trudności z ostrym postrzeganiem. Nie mam wad wzroku, to po
prostu zmęczenie. Z monitorem CRT subiektywnie czuję się mniej
wykończony. Na dodatek, na drugi dzień po maratonie z LCD oczy bolą mnie
tak samo (a czasem mam wrażenie, że mocniej, samo spojrzenie na LCD mnie
dobija), z CRT - nie. Zupełnie inaczej jest, kiedy np. wyjadę na weekend
i przez np 3 dni nie gapię się w ekran. Po powrocie z LCD mogę pracować
kilkanaście godzin bez zmęczenia (no, prawie...;)). Ale z każdym dniem
jest gorzej. W piątki to już chce mi się rzygać na LCD :(

To moja prywatna opinia, oparta tylko na subiektywnych doznaniach. LCD
mniej męczą oczy na "krótki dystans". Ja pracuję na LCD praktycznie cały
czas od 10 lat (notebooki i nie tylko). W tej chwili naprawdę wolę dobre
CRT.
Oba typy monitorów męcza wzrok, ale - IMO - każdy inaczej. Najlepiej
pracuje mi się na dwa monitory - LCD i CRT, co jakiś czas przerzucając
się - i tak najczęściej robię...

Sorry, że tak wyjeżdżam z własnym życiorysem, ale chyba przyda się głos
kogoś, kto nie chwali czegoś tylko dlatego, że właśnie kupił, albo chce
kupić ;)

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak        sprocket_at_sys.BezSpamu.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!