Re: Mam 85 Hz?

Autor: Radek Cichy (rc1977_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 03 Mar 2004 - 18:47:51 MET

Użytkownik Michal Bien napisał:

> To pokaz mi prosze zrodlo tego sygnalu. Bo tunery cyfrowe TV SAT
> odbieraja normalny PAL [czyli 25 klatek/sek - 50 polobrazow] a to ze sygnal
> kodowany jest w MPEG2 ma wplyw tylko na takie kwestie jak brak szumow
> analogowych kosztem pixelizacji przy zbyt niskim symbol rate [jak np: na
> polsatach FTA].

No niestety :) Nie pisałem skąd go wziąć, tylko że żeby uzyskać taki
obraz trzeba go do TV włożyć :)
Nie siedzę aż tak bardzo obecnie w TV cyfrowej, ale o ile pamiętam to
standard HDTV miał zapewniać 100 HZ (tam miał być MPEG4). A jak to jest
z DVD? Tam obraz czasem nie jest w 100Hz?
Proszę nie krzyczeć, może gadam głupoty :)

> [...]
> kolorami w wyniku sztucznej interpolacji.
>
> PS:
> Takie posty jak ten od involve mozna sobie darowac - to nic nie wnosi a tylko
> zacznie sie kolejna awantura :/
> To ze PAL pozostaje PALem to fakt, ale jakby nie patrzec kineskop pracuje na
> 85/100/120 Hz i sila rzeczy mniej meczy oczy. Tyle tylko ze przekatna [a wiec
> i wrazenia] nie te, tunery [analogowe] na PC oparte o BT8x8 potrzebuja zazwyczaj
> silniejszego sygnalu i maja wieksze szumy niz normalny telewizor oraz monitory
> pracuja w skali RGB a nie YUV co rowniez pograsza odbior.

To tak samo jak z TV kolorową dopasowaną do monochromatycznej :) I
sygnałem stereo w to upchniętym.
No szumy mają większe chociażby ze względu na obecność układów w.cz. w
kompie.

--
Pozdrawiam
Radek Cichy