Re: Mam 85 Hz?

Autor: Radek Cichy (rc1977_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 03 Mar 2004 - 18:13:45 MET

> Czy jeżeli mój monitor ma odświeżanie 85 hz przy 1024x780 to z taką sama
> czestotliwością miga mi tez telewizja ?
Tak

> tak samo odtwarza mi sie obraz TV
Nie, bo obraz TV (zbierany normalną anteną z nadajników naziemnych) jest
kodowany analogowo na 50 Hz i nic na to nie poradzisz.

> Czy jeżeli lepsze monitory mogą pracować na 100Hz mozna powiedzieć że
> kupując tuner TV do komputera mozna mieć w domu telewizor 100HZ który
> normalnie sporo kosztuje ?

JW, chyba, że zapodasz na wejście sygnał 100Hz. Zresztą TV 100 Hz też
musisz zasilić sygnałem np. z tunera cyfrowego, żeby mieć faktycznie 100
Hz. Niektóre telewizory stosują zabieg taki, że standardowy sygnał 50Hz
powielają razy 2 i interpolują obraz, ale to kicha.

--
Pozdrawiam
Radek Cichy