Re: Karta na PCI z TVout

Autor: TK (nospam-kochmans_at_polbox.com)
Data: Wed 03 Mar 2004 - 12:56:26 MET

Użytkownik Keruj napisał:
> Witam znajomy prosił żeby mu załatwić jakaś karte na PCI (brak AGP na
> płycie) żeby mógł oglądac filmy na TV.
>
> I oto jakie mam problemu:
> - Najważniejszy to załatwić coś najtaniej.
> - Na płycie jest Grafika i810 która mu wystarcza i karta może byc słabsza
> ale:
> czy jeśli włoże drugą karte to winda 98 będzie widzieć dwie karty czy
> bios automatycznie wyłączy karte na płycie, wiem że nie ma problemu jeśli w
> kompie siedzi karta na AGP i na PCI wtedy system widzi dwie sam tak mam ale
> jak jest przy zintegrowanych kartach.

BIOS niczego automatycznie nie wylaczy. Mozesz co najwyzej sam wylaczyc
w BIOSie, ale nie we wszystkich plytach glownych mozna wylaczyc
wbudowana grafike. Jesli zatem masz zainstalowane dwie karty, to
teoretycznie Windows powinien widziec obie. Sam mialem do czynienia ze
zwyklymi pecetami, w ktorych byly zamontowane 4 grafiki (wszystkie PCI)
i chodzilo OK.

> - czy musi to być karta graficzna czy może to być np. sprzetowy dekoder DVD
> które mają wyjścia na TV ale nie wiem czy wyświetlają obraz windowsa czy
> tylko filmów sam mam taką karte wyciągnięta ze starego kompa ale nie mam do
> niej kabla połączeniowego dekoder --> karta jest to jakieś dziwne wyjście
> może ktoś ma taki kabel

Sprzetowy dekoder wysyla tylko sygnal zdekodowany z DVD, czyli pulpitu
Windows w telewizorze nie ujrzysz.

> - czy sa jakieś tunery TV z wyjście TV ... każdy ma TV in ale czy są z TV
> out

Nie tedy droga. Nawet jesli karta TV mialaby wyjscie video, to musialaby
jeszcze w jakis sprytny sposob wspolpracowac z karta graficzna, bo
przeciez system operacyjny wysyla obraz do karty graficznej a nie do
karty TV.