Sieć LAN, 2 kompy bez huba, szybkość i problemy !!!

Autor: Linuksowiec (adam1p_at_interia.pl)
Data: Tue 02 Mar 2004 - 15:43:07 MET

Tydzień temu kupiłem nowego kompa, korzystając z okazji że mam teraz dwa
komputery postanowiłem zrobić sieć. Nie było łatwo, bo przez parę dni
męczyłem się jak zrobić ten cholerny kabelek. Jednak wczoraj wreszcie udało
się uruchomić połączenie między dwoma komputerami. Z tym że dziwne rzeczy mi
się dzieją, bo czasami działa a czasami nie, albo działa w zastaszającym
tempie. Zauważyłem, że aby sieć działała dobrze muszę najpierw włączyć kompa
nowego, poczekać jak się załaduje system i dopiero potem tego starszego.
Jeśli puszczę je na odwrót lub w tym samym momencie, sieć niby działa, ale
czekam 2 minuty na otwarcie "Otoczenia sieciowego", już nie mówię o
wyświetleniu udostępnionych plików, koszmar. Ale wracając do momomentu kiedy
sieć działa dobrze. Jest super foldery otwierają się w momencie, chociaż nie
wiem czy nie powinno być lepiej bo plik 670 MB kopiuje ok. 15-18 minut!!! Da
się to jakoś sprawdzić czy sieć pracuje w trybie 10 czy 100 mb/s? I jeszcze
jedna rzecz mnie gnębi, sieć działa dobrze do czasu jak nie uruchomię
ponownie systemu na starym kopie, na nowym mogę sobie go uruchamiać ile
tylko chcę razy i jest wszystko w porządku jednak jeden restart na starym i
sieć przestaje działać. Muszę wyłączyć oba komputery i włączać po kolei:
nowy -> stary. Trochę to denerwujące.

Może wie ktoś co może być tego przyczyną?
I czy ta sieć pracuje w trybie 10 czy 100 mb/s, patrząc na szybkość
kopiowania plików pomiędzy kompami 670 MB na ok.15-18 minut? Mogę zrozumieć
to, że dysk w starym kopie jest trochę przywolnawy, ale znowu nie aż tak
żeby kopiować tyle czasu. On spokojnie wyciąga 16MB/s. Zresztą z moich
wyliczeń wynika że szybkość przesyłania plików mam ok. 750KB/s.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Komputer(nowy): ATHLON-XP 2500+, 512 MB RAM, HDD Samsung 80GB, karta
sieciowa na płycie ABIT KV7
Komputer(stary): AMD K6-2 500 MHz, 256 MB RAM, HDD 4,3 GB Quantrum, karta
sieciowa na PCI (3COM)

IP nowego kompa: 192.168.0.1
IP starego kompa: 192.168.0.2
Maska podsieci: 255.255.255.0

Kabel sieciowy (połączenia):
1-3
2-6
3-1
4-7
5-8
6-2
7-4
8-5

Próbowałem też:
1-3
2-6
3-1
4-4
5-5
6-2
7-7
8-8

Ale szybkość ta sama i problemy te same.