Re: Sound Blaster Digital czy inny ?

Autor: groniec_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 01 Mar 2004 - 14:29:47 MET

> Jaki masz procesor ? I jaki CD-ROM ? Jaka karta graficzna ?

AMD K6-2 400MHz (nie podkręcany bo na tej płycie sie nie da)
płyta Gigabyte GA586TX3 (na Intel 430TX)
96MB RAM (3x32MB DIMM 66MHz)
Grafika S3 Virge 4MB PCI (wcześniej S3 Trio64V+ 2MB PCI a wkrótce Matrox
Millenium 2 G200 8MB)
muzyka Aztech Sound Galaxy Nova ISA
CD-ROM Aztech x 8 (czasami nagrywarka LiteOn 48x24x48x)

> Proponujemy szybszy program do odtwarzania oraz zapisanie filmu na dysk
> przed projekcją.

Zapisywanie na dysk nie daje zauważalnej poprawy.
Najczęściej używam QuickView Pro 2.51 (odtwarzacz pod DOS-a) a pod Windowsem
BSPlay lub Vplayer lub All Player. Zamiast kodeków filtry ffdshow.
Pod Windows (Win98) w zasadzie nie da sie niczego oglądać w trybie
pełnoekranowym. BSPlay wywala komunikat że karta nie obsługuje Overlay.
Virge niby już obsługuje, ale jakoś ten overlay nie bardzo chce chodzić.
Pod DOS-em wiekszość filmów działa normalnie (przycinają się głownie te
zrobione w rozdzielczościach ok. 600x350 i więcej).
Wiem że to zabytek, ale z tej płyty już się wiecej nie da wyciągnąć (soket7,
max FSB 66MHz, brak AGP) lecz na razie nie zamierzam jej zmieniać.
Wiele osób sugerowało mi że pozbycie się karty ISA często odciąża procesor więc
stąd pytanie jaką karte wybrać (może nie zbaczajmy z tematu).

Ale podaj najpierw szczegóły konfiguracji, jeśli nie
> masz jakiegoś starocia 200MHz to najprawdopodobniej szwankuje co innego
> niż karta muzyczna.

No ale zakładając że szwankuje karta muzyczna :-), to jaką polecalibyście
kupić ?