Re: [lamerskie] komputer pod 2 monitory

Autor: T. (cashu_at_wp.pl)
Data: Fri 27 Feb 2004 - 12:40:58 MET

 KM wrote:
> Zostalem poproszony o zaproponowanie zestawu komputerowego
> umozliwiajacego prace z dwoma monitorami.Komputer ma sluzyc do gry na
> gieldzie przez Internet,system ma byc szybki , stabilny i
> idiotoodporny(jak cos nawali to bedzie na mnie).Na jednym monitorze
Idiotoodporny? To zapomnij....

> facet chce operowac, a na drugim - mozliwie duzym - chce miec
> rozmaite wykresy i tabele.Kluczowe komponenty:

> -jaka plyta glowna?(proc. chyba(?) Pentium 4 800 HT, ok. 3GHz)
Dobra i firmowa. Co do chipu to się nie wypowiadam.

> -jaka karta graficzna?
Wystarczy nawet ATI 9200 128MB (128bit) w cenie 300 pln. To ma w standardzie
wyjścia na:
- monitor
- lcd (z przejściówką na drugi zwykły monitor)
- i jeszcze tv out.

> -jakie monitory?(a moze np. rzutnik?)
Praca rzutnika liczy się w godziny. Po roku pracy a góra dwóch kupujesz
lampę za 2000-8000. Poza tym sam DOBRY rzutnik to minimum 10000.
Oczywiście możesz kupić parcha za np 5000 ale rodziałka nominalna to będzie
800x600 (1024 po interpolacji) i nie wiem na ile się to sprawdzi.

> -czy wspolpraca z 2 monitorami zalezy od danej aplikacji, czy mozna to
> narzucic systemowo(wirtualny pulpit w Windows)?
Winda 98 i wyżej ma wielomonitorowość w standardzie.

> Budzet wstepnie 6000zl, ale jak trzeba moze byc wiekszy.
Ja bym kupił 2 identyczne LCD CONAJMNIEJ 17" ale z małą ramką dookoła ekranu
i postawił to koło siebie. Jeśli jednach danych na ekranie ma być naprawdę
dużo to może warto kupić 2 tradycyjne monitory z wysoką rozdzielczością. Np
2048x1536. Wtedy dużo okienek się mieści na ekranie.
Na upartego można podłączyć więcej monitorów dokładając np następną kartę
grafiki na PCI.
W pewnym momencie jednak może sie okazać że taniej będzie dostawić drugiego
kompa ;)

Do testu potrzeb możesz wziąc zwykłego kompa, włożyć do niego drugą grafę
(PCI) podłączyć gościowi i spytać co jeszcze ma tam być i jak wyglądać.

T.