Re: jakie wnętrze?

Autor: oxygen4 (oxygen4_at_o2.pl)
Data: Wed 25 Feb 2004 - 18:02:55 MET

> budżet skromny bo ok 500-600 zł
> co radzicie?
>
> pozdr

Zacznij od przyzwoitej płyty głównej. Asrock, ECS, PC Chips, Jetway i tym
podobne odpadają (jesli chcesz kupić płytę tylko raz).

Wydaje mi się, że granicą przyzwoitości płyty jest ok. 300-350zł.
W tych widełkach polecam ASUS, MSI i Soltek, ew. Gigabyte i Shuttle. Innych
sobie nie przypominam. Znam posiadaczy tych płyt (Intel i AMD), płyty są OK.

Jeśli trochę więcej, to dla Intela jest np. ABIT IS7-V - chyba 380zł. Tylko
bez dwukanałowej obsługi pamięci.

Przy czym Celerony są 2x droższe od Duronów.

Kup jakiegoś taniego Durona/Celerona, nawet z drugiej ręki, a za pół roku
kupisz na spokojnie taki procesor na jaki cię będzie stać. Ja tak zawsze
robię przy okazji nowej płyty głównej (tak jak teraz, włączając w to pamięć
:), bo nie mam kasy na wszystko od razu. Ale nie narzekam na
zwieszki/pady/cuda niewidy.
Aha, pamięć też weź pod uwagę. Stare SDRAMy nie pójdą na nowej płycie
zamiast DDR-ów.

--
oxygen4
celeron 2.4_at_3.0 + abit is7e + kingston 256ddr400