Re: Zasilacz czy nagrywarka?

Autor: oxygen4 (oxygen4_at_o2.pl)
Data: Wed 25 Feb 2004 - 17:36:20 MET

Użytkownik "Super-michal" <super-chlopak_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Od kilku dni mam problem: tacka z nagrywarki nie wyjeżdża albo staje w
pewnym
> momencie (słabnie i staje), czy jest temu winny zasilacz (ma swoje lata
czy
> nagrywarka)? Nagrywarka LG 8420B
> P.S
> W jaki sposób przyśpieszyć transmisję miedzy dyskami a pamięcią i miedzy
> samymi dyskami, chodzi mi o rozwiązanie softwarowe (jakieś ustawienia w
> systemie WinXP a w 98)?
> Pozdrawiam M. S.

Ja mam podobne wypadki z DVD LG. Tacka stuka że chce wyjechać i koniec.
Wyjeżdża za 2-3 razem. Ale nagrywarka (też LG) jest OK. DVD jest "nowsze".
Przyśpieszyć i softwarowo? Czyli poświęcić moc procesora na obsługę IDE
kosztem reszty... Nie wiem czy to tak świetnie.
Zresztą dyski na pewno chodzą najszybciej jak potrafią ;). W XP można
przerzucić "moc" między programami a usługami w tle i jakimś "buforem". Jak
rozumiem, wtedy szybciej dyski kończą swoje, a program na pierwszym planie
się "przycina". Nie mierzyłem efektów.
Pozostaje jeszcze delikatne podkręcenie zegara PCI, ale 1 lub 2 MHz, nie
więcej (tak słyszałem). Ryzyko uszkodzenia dysku, karty dźwiękowej,
graficznej, i w ogóle wszystkiego na PCI.
Dla pewności sprawdzić, że dysk systemowy nie jest hamowany przez wolne
urządzenie (cd-rom) w tej samej taśmie. Najlepiej dysk z windą mieć single
(jeden na całą taśmę IDE). Na drugim kanale resztę.
I defragmentacja.

--
oxygen4
celeron 2.4_at_3.0 + abit is7e + kingston 256ddr400