EPSON C42UX - problem

Autor: Bartek (bimcio_at_poczta.wywal.to.fm)
Data: Tue 24 Feb 2004 - 10:09:39 MET

Witam wszystkich,

mam od ponad roku EPSON-a C42UX. Na początku oczywiście korzystałem z
oryginalnego tuszu - było ok, później z nieoryginalnego i też było ok.
Jednak ostatnio (po dość długim okresie niedrukowania - włożony tusz
był nieoryginalny i prawie pusty) wymieniłem tusz na nowy i mam
problemy z drukowaniem. Objawia się to tym, że drukarka drukuje jako
tako tylko przez pierwsze parę kartek, później wyraźnie słabnie aż w
końcu nic nie drukuje. Na początku myślałem, że to wina pojemnika z
tuszem więc kupiłem kolejny - ale z nim sprawa ma się dokładnie tak
samo. Aha - gdy wykonam czyszczenie głowicy (programowo) to drukarka
drukuje przez jakiś czas (parę stron) ale później znowu nic. Wszystko
przebiega jak zwykle (ładowanie kartki, drukowanie itd.) tyle, że
kartka wyjeżdza pusta. Aha - cały czas mowa o zbiorniczku czarnym -
kolorowy jest ok.

Czy te problemy mogą oznaczać, że to wina zapchanej głowica drukarki?
A jeśli tak, to czy opłaca się to wymieniać? A może da się to jakoś
przeczyścić? (kiedyś czytałem o jakimś tuszu do kartridży HP który
podobno ma właściwości przeczyszczające zapchane głowice).

Z góry dzięki za rady

pozdrawiam
Bartek