Re: Czyzby feralna seria dyskow firmy Maxtor (6Y120PO) ?

Autor: Iluminat (iluminat_at_NOSPAMgazeta.pl)
Data: Tue 24 Feb 2004 - 01:56:51 MET

W wiadomości: c1dtb4$tn$1_at_nemesis.news.tpi.pl, blackbird napisał(a):

> A mozesz napisac w jakim stopniu twoj dysk obciaza procesor ?
> (najlepiej poprzez HDTach'a ) Mi tam po tym jak kilkanascie razy
> sprawdzalem wychodzi circa 25% :-( .

Mi CPU utilization wychodzi ok. 27%. Na starej Barracudzie IV 40GB (której
praktycznie nie słychać) mam odrobinę mniej - 23%. Jakoś nigdy mi to nie
przeszkadzało. Do hałasu się przyzwyczaiłem.
W trakcie kopiowania zużycie procesora (na podstawie Menadżera zadań) jest w
okolicach od 2-40%. Przy dużej ilości małych plików koło 10-30% (bliżej 30),
przy jednym dyżym pliku ok. 2-10% (bliżej 2).
Chętnie sprawdziłbym HDTach-em jak dyski się kręcą na innym komputerze, ale
w tym momencie nie mam jak. Jak CPU utilization byłoby mniejsze to by
oznaczało, że taka specyfika kontrolera, a nie dysku. Zresztą na podstawie
zachowania Barracudy sądzę, że to kontroler na płycie.

Podam jeszcze inne dane z HDTach-a.
Maxtor: Read Speed: max - 63.4MB/s, min - 31.7MB/s, śr - 49.0MB/s
Barracuda: Read Speed: max - 42.4MB/s, min - 25.0MB/s, śr - 34.9MB/s.

--
Pozdrawiam,
*Iluminat*