Re: MSI K7N2 Delta-L problem z pamieciami DDR 400.

Autor: Tomasz Cenian (aaa_at_bbb.ccc.dd)
Data: Mon 23 Feb 2004 - 13:49:12 MET

Użytkownik "Swirnik" <swirnik_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam Szanownych Grupowiczow.
>
> Posiadam plyte glowna MSI K7N2 Delta-L (5.6), 512 MB RAM DDR noname
> karta grafiki NVidia GF FX 5200, Dysk Seagate Barracuda 120 GB,
> CDRW LG, DVD Pioneer.
>
> Przy standardowych ustawieniach BIOS komputer reguralnie restartuje sie.
> Na 99,9% jest to problem pamieci poniewaz przy przestawieniu
> w ustawieniach na taktowanie AUTO wszystko dziala OK z tym ze wtedy
> BIOS wyswietla czestotliwosc taktowania nie 400 a 266 MHz.

A zasadnicze pytanie: jak oznaczona jest pamiec, bo to ze noname to niewiele
mowi. Jezeli pamięć jest oznaczona PC2100 (266 MHz) to próby puszczenia jej
na 400 MHz to (biorąc dodatkowo pod uwagę, że to noname) to bezsens. Po
prostu nie ma prawa pamięć o takich parametrach działać na 400 Mhz, nie
oczekuj cudów.
Zresztą, wydaje mi się, że ustawienie pamięci na 'auto' powinno ustawiać jej
częstotliwość 1:1 z FSB. Znaczyłoby to, że masz procesor na 133 (266) FSB, a
w takim razie już zupełnie nie ma sensu ustawiać wyżej pamięci.
Jeżeli zaś ustawienie 'auto' ustawia pamięć zogdnie z SPD (parametrami
nominalnymi pamięci) to masz pamięć PC2100 (266 MHz), która nie będzie
działać na 400 Mhz (PC3200).

--
tomasz cenian tcenian at wa dot home dot pl