Problem z dzwiekiem na karcie Audigy

Autor: Michał Kordas (michal.kordas_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl)
Data: Mon 23 Feb 2004 - 00:08:56 MET

Witam

Mam problem z moja nowa karta dzwiekowa Sound Blaster Audigy SB1394 (Model:
SB0230). Kupilem ja wraz z glosnikami Creative P580. Karte dzwiekowa
podlaczylem do mojego zestawu komputerowego:

Procesor: Athlon 1600+
Plyta: Soltek SL-75DRV5 z najnowszym biosem v. 1.8
K. graficzna: PixelView GeForce2 Ti wykrywana przez moj komputer jako Quadro2
Pro ze sterownikami 53.04.
HDD: Maxtor 40GB 7200rpm UDMA/133 podlaczony do 1 kanalu IDE
Pamiec: 2x128MB DDR

Normalnie mam jeszcze podlaczone inne urzadzenia(napedy optycze, modem, k.
siecowa, k. telewizyjna, drukarke, skaner itp.), ale po ich odlaczeniu, jak i
wylaczeniu wszelkich mozliwych portow, kanalow i urzadzen na plycie dzialanie
karty dzwiekowej nie zmienia sie.

Po zainstalowaniu karty i driverow do niej wszysko dziala swietnie. Program
prezentacyjny uruchamia sie bez problemow i pokazuje mozliwosci karty i
glosnikow. Program WinDVD tez odtwarza dzwiek 5.1 bez najmniejszych problemow
i zaklocen. Program EAX Goldmine pokazujacy mozliwosci technologii EAX
Advanced HD chodzi bez najmniejszego przyciecia pokazujac mozliwosci Sound
Blastera.

Na pierwszy rzut oka wszystko chodzi OK, ale gdy uruchomie gre wykorzystujaca
technologie EAX zaczynaja sie problemy.

Klopoty opisze opierajac sie na grach Colin McRae Rally 3 i Wladca
Pierscieni: Powrot Krola.

Po uruchomienu gry jest wszystko dobrze. Dzwiek w menu i filmach dziala
idealnie w pelnym 5.1. Jednak po uruchomieniu wyscigu w CMR i zaczeciu gry w
WPPK gra zaczyna sie nieznacze przycinac wtedy gdy stanie sie cos
wymagajacego wiekszej mocy obiczeniowej (np. zmiana biegu czy uderzenie w
drzewo, a w WP wieksza zadyma). Oczywiscie utrudnia to gre, ale nadal mozna
grac. Dopiero gdy uruchomie nastepny wyscig lub nastepny poziom w WPPK
zaczynaja sie prawdziwe problemy. Gra w CMR tak sie przycina ze nie da sie
opanowac samochodu(nie raz komputer nie odpowiada przez sekunde, a po tym
czasie samochod dawno jest w rowie), a WP jest podobnie - tez sie nie da
grac. Coraz czesciej slychac rozne trzeski, kliki i swisty.

Testowalem gry na roznych ustawieniach graficzych(od 640x480 po 1280x1024) i
problemy z gra sa takie same. Po piewszym uruchomienu gry lekko sie przycina,
a potem stopniowo co raz bardziej, az wreszcie nie da sie grac. Ewidentnie
wskazuje to na karte dzwiekowa.

Co ciekawe gra w ogole sie nie tnie podczas gdy zamochod stoi na wolnych
obrotach i bohater z WP stoi spokojnie i nie jest przez nikogo atakowany.

Oczywiscie po odlaczeniu Audigy i uruchomieniu karty na plycie gry zawsze
chodza idealnie.

Kombinowalem najrozniejszymi sposobami(reinstalowalem system, instalowalem
rozne skladniki steronikow Creativa, mieszalem w biosie i ustawieniach
sterownikow karty, odlaczalem urzadenia) i efekt jest zawsze taki sam: gry w
miare uplywu czasu po restarcie komputera coraz bardziej sie przycinaja,
wszystkie inne programy wykorzystujace mozliwosci karty dzialaja tak jak
powinny.

Testowalem karte tez na innych grach - na tych wykorzystujacych EAX i
znajdujacych na liscie kompatybilnosci problemy sa podobne do wyzej
opisanych, a w grach starszych bez zaawansowanych efektow dzwiekowych
wszystko dziala ok.

Przepraszam za dosc dlugie opisanie mojego problemu, ale mysle ze mam dosc
nietypowy problem . Prezrzucilem wszystkie knowledge base i newsgroups, ale
nie znalazem rozwiazania mojego problemu.

Z gory dziekuje za pomoc.

MICHAL KORDAS