Re: NTFS czy FAT32?

Autor: oxygen4 (oxygen4_at_o2.pl)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 15:45:36 MET

> Witam
> Zastanawiam się jaki system plików wybrać, mam stacjonarny pc, dysk 80gb,
> duron1,2, 512 ramu. Chce zainstalować windows xp, w zwiazku z tym co
lepsze
> ntfs czy fat?

FAT32:
- jeśli padnie ci winda i naprawienie jej jest kwestią skopiowania jednego
czy dwóch plików np. od kolegi, to problem rozwiązuje zwykla dyskietka
systemowa od Win98 czy coś podobnego. NTFS'a nie zobaczy.

NTFS:
- brak tej zalety :)
- niektóre wyjątkowo wrażliwe osoby uznają ten system plików za szybszy,
bezpieczniejszy i stabilniejszy od FAT32.

Co do szybkości trudno mi było porównać, WinXP z FAT-a uruchamia mi się w
około pół minuty, na NTFS nie było jakoś specjalnie szybciej ani wolniej. Co
do bezpieczeństwa się nie wypowiem, a po zresetowaniu Windowsów zarówno
FAT32 jak i NTFS upominają się o skanowanie :). Ja używam FAT32 z powodu o
którym pisałem na początku.

--==--
oxygen4
celeron 2.4_at_3.0 + abit is7e + kingston 256ddr400
pixelview gf2mx400 64 + targa tm4269-2
seagate b4 80gb + lg ced8080 + lg drd8120b