Re: Zasilacze - czy warto drozszy...?

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 03:02:51 MET

Bohaterem dzisiejszego odcinka serialu "Usenet" jest azbest :

> Powiedzcie mi czy zasilacz "Feel 300ATX" bedzie dobrze obslugiwal
> zestaw P4 2,8 HT + Asus P4P800 + 1024 RAM mit ATI9100

Dobrze, ale krótko.
BTW Ja bym kupił Athlona 64:)

> Nasluchal sie czlowiek o Chieftec'ach, Antec'ach i teraz ma
> dylemat... :)

Chieftec to nie jest już magiczne słowo zapierające dech w piersi, ale
marka zwykłego, przeciętnego, solidnego zasilacza. Taki zasilacz to
minimum do przeciętnego nowego komputera... Być może brzydzi Cie
konieczność dokupowania czegoś co przez ostatnie lata w ogóle nie było
brane pod uwage przy kupnie komputera, ale realia sie zmieniły...

> Tego Feela mam obecnie, ale niektorzy sie skarza, ze to napiecie nie
> takie, ze cos tam nie gra, itepe, itede

I radziłbym sobie wziąć to do serca

> Jaka jest zatem prawda?

Prawda jest taka, że zasilacz jest jedną z najważniejszych części
komputera. Chociaż nie ma wpływu na wydajność, jest on podstawą
stabilnie i bezpiecznie działającego komputera.

> Czy faktycznie, przy zmianie na drozsze modele, poprawi sie
> stabilnosc...? Czy cus innego ?

Przy chieftecu 360W SF komputer powinien być 100% stabilny. Pewnie
nawet 300W wystarczy... Ważne żeby wydajność zasilacza była
rzeczywiście taka jak głosi producent, a także żeby był zachowany
odpowiedni poziom zabezpieczeń (przeciw zwarciu, przegrzaniu, skokom
napięcia itp itd)
Oczywiscie i taki zasilacz nie da Ci 100% pewności, że nic sie nie
stanie, ale wyeliminuje zdecydowana większość problemów spowodowanych
złym zasilaniem...

> Czy pozostajac przy Feel'u bedzie wszystko (napiecia) dobrze chodzilo
> ?

Strzelam, że nie...

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 2000MHz (10x200)