Re: Baaaaaardzo TWARDY HDD

Autor: DJ Altus (djaltus_at_mindspring.com)
Data: Sat 21 Feb 2004 - 16:01:32 MET

"yarcioo" <yarcioo_at_wp.pl> wrote in message
> Opisywałem problem wczoraj: nie mogą ściągnąc partycji ani sformatować
> dysku.
> Dziś poszedłem na całość - wykonałem low level format.
> Po ponownym uruchomieniu tak jak przed formatowaniem uruchomił sie z
> niego Windows, są wszystkie dane i podział partycji taki jaki był!!!!
> Wykonałem procedurę erease firmowego programu hutil Samsunga.
> Wszystko jest jek było!!!
> Czy on jest tak dobrze zabezpieczony, czy uszkodzony.
> Właściciel twierdzi że zabezpieczony.
>
> Pozdrawiam
> Yarcioo

Jest to zabezpieczenie przed zapisem (write protection) na poziomie
wewnetrznego kontrolera dysku. W moim laptopie IBM jest cos takiego, I nie
da sie tego zdjac zadnym softem -- jedyny sposob to wlozyc dysk do laptopa,
wejsc do BIOSu i wylaczyc Write Protect. I to jest wlasnie twoj problem. Te
dyski nie sa zahaslowane, bo gdyby byly, to komputer by ich w ogole nie
rozpoznal. Mowie z doswiadczenia - jesli zaloze haslo na dysk w laptopie, to
inny laptop lub desktop w ogole tego dysku nie zobaczy. Pomaga tylko zdjecie
hasla w moim laptopie.