Re: [ECS P4S5A/DX na SiS645DX] Spowolnienie komputera

Autor: Blesso (blesso[no.spam)
Data: Sat 21 Feb 2004 - 08:45:06 MET

Użytkownik "Leon" <> napisał...
> Przy dwoch dyskach pojawil sie kolejny problem mianowicie dysk master
czyli
> 120GB zaczal cykac (cos jakby odlaczac sie na chwile). Problem ustal kiedy
> odlaczylem dysk 40GB... troche dziwne zasilacz 300W i nie wyrabia???
> czy moze byc to wina plyty glownej, po prostu jest wadliwa, bo raczej
tylko
> to mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne?
_______________________________________

cykanie dysku to zapewne problemy z napieciami ( sprawdz w biosie napiecia
5V i 12V)
czy np gdy to cykanie dysku pojawia sie podczas startu systemu , lub startu
kompa powoduje chwilowe zawieszanie sie ?
wg mnie to na 99% zasilacz ( mialem identyczny problem , gdy wpialem drugi
dysk do swego zestawu -cykanie dysku (master) , zwiechy systemu, pojawianie
sie bad sektorow na pierszym dysku .Po zmianie zasialcza jak reka odjal -
bad sektory znikenly po wyczyszczeniu dysku przez firmowy soft( seagate )

co do "wolnego kompa" - to jestes pewny ze masz dobrze zainstalowane stery
do plyty glownej ?
DMA dla dyskow wlaczone ?

Blesso